Creative Commons License This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

9 Νοε 2011

Ο Νίκος Σμυρναίος στο #rbnews // Για την έρευνά του
στο «γαλλόφωνο» Twitter

Φωτό από http://www.inaglobal.fr 
Του Χρήστου Σύλλα

Το πρόσφατο ποστ – παρουσίαση έρευνας του Νίκου Σμυρναίου (smyrnaios.net) για «τα κοινωνικά δίκτυα ως όχημα ανανέωσης του δημοσιογραφικού πεδίου», περιείχε αρκετά ενδιαφέροντα ευρήματα για το δημοσιογραφικό «επάγγελμα». Βάζω τη λέξη σε εισαγωγικά, διότι η δημοσιογραφική καταγραφή και ανάλυση αποδεικνύεται, ότι στη διαδικτυακή σφαίρα, δεν είναι αποκλειστικό προνόμιο επαγγελματιών ή ομίλων. 

Γι’ αυτό και η επιλογή της φράσης «δημοσιογραφικό πεδίο» από τον Νίκο Σμυρναίο· είναι σαφέστερη και ανταποκρίνεται στη  νέα διαμορφούμενη πραγματικότητα. Από την Τουλούζ, όπου εργάζεται ως λέκτορας της Επιστήμης της Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο της πόλης, ο Νίκος απάντησε σε ορισμένες ερωτήσεις που του θέσαμε σχετικά με την έρευνά που έκανε με τον συνάδελφό του Bernhard Rieder. Καλή ακρόαση.




Παρακάτω, ένας «οδηγός» για την κάθε ερωταπάντηση.

>Γιατί επιλέξατε να κάνετε αυτήν την έρευνα; Ποια ήταν τα ερείσματα; 
(00:00 - 04:14)

>Χρησιμοποιήσατε την θεωρία γράφων στην κοινωνιολογική ανάλυση του δημοσιογραφικού πεδίου - τι σημαίνει αυτό πρακτικά;  
(04:14 – 07:26)

>Πως επιλέχτηκε το δείγμα των 1816 λογαριασμών που ανήκουν σε χρήστες-δημοσιογράφους; Mε τι κριτήρια;  
(07:26 – 08:57)

>Ποιο λογισμικό χρησιμοποιήσατε για την οπτικοποίηση των δεδομένων που συλλέξατε (data visualization);
(08:57- 10:50)

>Ρωτάμε τι σημαίνουν οι κόμβοι και οι συνάψεις σ’ αυτό το γράφημα και η «επιρροή» που ασκείται από τους λογαριασμούς των χρηστών, στις κατά τόπους διαμορφούμενες «γειτονιές» (ποιες θεματικές χαρακτηρίζουν αυτές τις «γειτονιές» κ.λπ. - δες και εδώ) 
(10:50 – 17:30 )

>Σε τι χρησίμευσε η προβολή της LeMonde στο γράφημα ως σημείο σύγκρισης; Τι προκύπτει από τη σύγκρισή της με τον κύριο guybirenbaum;  
(17:30 – 21:39)

>Σε ποια πεδία ή ζητήματα, σε ποιες σχέσεις εμφανίζεται η «αλληλοσύνδεση» που εντοπίσατε; 
(21:39 – 23:21)

>H επιρροή των «νέων» στα δίκτυα: δημοσιογράφοι σε διαδικτυακά sites, με μπλοκάκι, ανεξάρτητοι, άνθρωποι της επικοινωνίας, της διαφήμισης – η σημασία του personal branding // η πολυπλοκότητα της στρατηγικής στο twitter. 
(23:21 – 27:55)

>Μπορούμε με ασφάλεια να μιλήσουμε για ανάδειξη «δημοσιογραφίας των πολιτών» ή ενδυνάμωση της συμμετοχικής δημοσιογραφίας; Yπάρχουν νόρμες;  
(27:55 – 29:58)

>(α) Ζητήματα ερευνητικής δημοσιογραφίας. (β) Ακτιβισμός με διαδικτυακό προσανατολισμό. 
(29:58 -  34:13)

>O σημαντικός αντίκτυπος της έρευνας στη Γαλλία.  Πως υποδέχθηκαν οι δημοσιογράφοι την έρευνα. Την «διάβασαν»;  
(34:13 – 36:40)

>Θα υπάρξει έρευνα για το «ελληνόφωνο» Twitter;  
(36:40 – 37:46)

>Eνα συμπληρωματικό σχόλιο για την «πολιτικοποίηση» στο Twitter.  
(37:46  - … )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου