Από εννέα άξονες αποτελείται ο «κορμός» του οικονομικού - κοινωνικού μανιφέστου του ΣΥΡΙΖΑ, πάνω στο οποίο θα βασιστεί το επικαιροποιημένο και βελτιωμένο κατά τα στελέχη της Κουμουνδούρου, οικονομικό πρόγραμμα του Συνασπισμού της Αριστεράς.
Η συνολική παρουσίαση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 1η Ιουνίου το μεσημέρι στην Αθηναΐδα από τον Αλέξη Τσίπρα.
Αναλυτικά οι άξονες του για τα «κρίσιμα ζητήματα» είναι:
Επιτροπή Πολιτικού Συντονισμού ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ
1. ΑΚΥΡΩΣΗ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως πρώτο μέτρο διακυβέρνησης της χώρας θα προχωρήσει στην άμεση ακύρωση των μνημονίων και ειδικότερα του 2ου Μνημονίου, το οποίο διαμόρφωσε μαζί με την τρόικα και άρχισε να υλοποιεί η κυβέρνηση Παπαδήμου με τη στήριξη κυρίως ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Στη θέση τους θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή ένα Εθνικό Σχέδιο για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, τη παραγωγική ανασυγκρότηση, την αναδιανομή εισοδήματος και τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση.
Ως γνωστόν τα Μνημόνια και ειδικότερα το Μνημόνιο 2, κυρώθηκαν δια νόμου με διαδικασίες εξπρές και κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τότε στη Βουλή είχε καταγγείλει την ψήφιση των μνημονίων, είχαμε υποβάλλει ένσταση αντισυνταγματικότητας στις σχετικές διαδικασίες υπερψήφισης, που τις είχαμε χαρακτηρίσει κοινοβουλευτικό πραξικόπημα και είχαμε υπογραμμίσει ότι θα ακυρώσουμε τους σχετικούς νόμους.
2. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ
Η άμεση ακύρωση των μνημονίων και των νόμων που τους θεσπίζουν, θα συνοδευτεί στη συνέχεια με την ακύρωση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και των σχετικών εφαρμοστικών νόμων των μνημονίων, αρχής γενομένης ειδικότερα από εκείνους τους εφαρμοστικούς νόμους που μειώνουν μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες, καταργούν Συλλογικές Συμβάσεις, περιορίζουν συνδικαλιστικές ελευθερίες και αποδιαρθρώνουν εργασιακές σχέσεις.
Με αυτό τον τρόπο θα αποκατασταθούν σταδιακά οι συνέπειες των αντιλαϊκών πολιτικών και ταυτόχρονα θα λαμβάνονται μέτρα βαθιών προοδευτικών αλλαγών.
3. ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΔΑΝΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Ο ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να καταγγείλει τις Δανειακές Συμβάσεις, προκειμένου να αντικαταστήσει τους επαχθείς τους όρους και να επαναδιαπραγματευθεί τη διαδικασία διαγραφής του μεγαλύτερου μέρους του συνόλου του δημόσιου χρέους, προκειμένου το εναπομείναν να μπορεί να αποπληρώνεται, με όρους και προϋποθέσεις που δε θα αμφισβητούν την εθνική κυριαρχία και την οικονομική βιωσιμότητα της πατρίδας μας.
Οι όροι για προτεραιότητα αποπληρωμής δανείων έναντι εσωτερικών αναγκών και για άρση ασυλίας της δημόσιας περιουσίας λόγω εθνικής κυριαρχίας, δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτοί υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Αυτά τα είχαμε τεκμηριωμένα και αξιόπιστα αναδείξει όταν αυτές οι Συμβάσεις είχαν έρθει προς ψήφιση.
Ο τρόπος, ο χρόνος και οι άλλες πολιτικές και νομικές πλευρές της καταγγελίας και επαναδιαπραγμάτευσης αυτών των Δανειακών Συμβάσεων θα αποφασιστούν και θα υλοποιηθούν από μια κυβέρνηση της Αριστεράς ανάλογα με τις δυνατότητές της και τις συγκεκριμένες συνθήκες.
Η χρηματοδότηση της τρόικας, η οποία συνομολογείται από τις εν λόγω Δανειακές Συμβάσεις, κατευθύνεται, σχεδόν αποκλειστικά, στην αποπληρωμή τόκων και χρεολυσίων και δεν έχει άμεση σχέση με την υλοποίηση των δαπανών και προϋπολογισμού.
4. ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Ταυτόχρονα, με την καταγγελία της Δανειακής Σύμβασης ο ΣΥΡΙΖΑ θα διεκδικήσει τη συνολική διαπραγμάτευση του χρέους, σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε κάθε περίπτωση σε εθνικό επίπεδο, αφού ιδιαίτερα το διατεινόμενο ελληνικό κρατικό χρέος δεν είναι μόνο άδικο και βαθύτατα ταξικό αλλά και μη βιώσιμο.
Στόχος της διαπραγμάτευσης θα είναι η διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του και η αποπληρωμή του υπόλοιπου με ρήτρες ανάπτυξης και με νέους ευνοϊκούς όρους.
Στα πλαίσια αυτά θα αξιοποιήσουμε τη διαδικασία του Διεθνούς Λογιστικού Ελέγχου του Χρέους.
Η μη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και των χρεών άλλων ευρωπαϊκών χωρών είναι αναμφισβήτητη.
Στόχος μιας κυβέρνησης της Αριστεράς, θα είναι να καταφέρει με τις κατάλληλες συμμαχίες ιδίως με τις χώρες του Νότου, να πραγματοποιήσει μια ευρωπαϊκή και διεθνής διάσκεψη για το δημόσιο χρέος, η οποία θα πρέπει να οργανωθεί ώστε να δοθεί κοινή και βιώσιμη ευρωπαϊκή λύση σε ένα κοινό ευρωπαϊκό πρόβλημα, με στόχο την οργανωμένη διαγραφή χρεών χωρίς τα μνημόνια της κοινωνικής κατεδάφισης.
Αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας μπορεί να είναι και το μορατόριουμ αποπληρωμής του χρέους προς με ρήτρα ανάπτυξης και απασχόλησης για το υπόλοιπο, στα πρότυπα της απόφασης για τη Γερμανία το 1953.
Στόχος μας είναι η συνεννόηση και η επίτευξη δίκαιης και για όλους τους λαούς της Ευρώπης βιώσιμης λύσης.
Μονομερείς ενέργειες, όπως για παράδειγμα αναστολή πληρωμών, θα πράξουμε, αν αναγκαστούμε να πράξουμε, προκειμένου να υπερασπιστούμε το δικαίωμα του λαού μας στη επιβίωση.
5. ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιτάσσεται στο πρόγραμμα ανακεφαλοποίησης των τραπεζών, αν και του δίνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα στην κατεύθυνση της εθνικοποίησής τους.
Αυτή η ανακεφαλοποίηση, ως γνωστόν, είναι μέρος του προγράμματος PSI. Με αυτό το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων ( κούρεμα) δεν είχε συμφωνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και το είχε χαρακτηρίσει ανεπαρκές, ενώ ήταν ληστρικό για τα ομόλογα των ασφαλιστικών ταμείων, σειρά άλλων νομικών προσώπων Δημοσίου Δικαίου ( Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια κ.λπ.) και των φυσικών προσώπων.
Παρόλα αυτά το πρόγραμμα αυτό δεν μπορεί να διακοπεί τώρα, στη φάση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, χωρίς να καταρρεύσουν οι τελευταίες. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, δεν αντιτάσσεται στην ανακεφαλοποίηση των τραπεζών, και συνακόλουθα στη συγκεκριμένη δανειακή σύμβαση που στηρίζει αυτήν την ανακεφαλαιοποίηση, με τη μόνη διαφορά ότι αυτή θα πρέπει να γίνει με κοινές μετοχές μετά ψήφου ( και όχι χωρίς ψήφο όπως αποφάσισαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στο πλαίσιο της υπό τον Λ. Παπαδήμο συγκυβέρνησής τους).
Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με κοινές μετά ψήφου μετοχές, θα έχει ως συνεπακόλουθο να περάσουν οι τράπεζες υπό εθνική κρατική ιδιοκτησία.
Αυτή η εθνικοποίηση των τραπεζών είναι ιδιαίτερα απαραίτητη και απόλυτα αναγκαία σε μια κυβέρνηση της Αριστεράς.
Μια κυβέρνηση της Αριστεράς όχι μόνο θα εθνικοποιήσει τις τράπεζες αλλά και θα τις κοινωνικοποιήσει, δηλαδή θα τις θέσει υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, προκειμένου να αξιοποιηθούν για την εφαρμογή μιας νέας αναπτυξιακής, παραγωγικής και κοινωνικής χρηματοπιστωτικής πολιτικής με στόχο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.
6. ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Θεμελιώδης στρατηγική κατεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο δημόσιος έλεγχος των στρατηγικών τομέων της οικονομίας (πχ. ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.)
Στο πλαίσιο αυτό θα περάσουν σταδιακά υπό πλήρη δημόσιο έλεγχο στρατηγικές επιχειρήσεις που είτε βρίσκονται σε πορεία ιδιωτικοποίησης είτε έχουν ιδιωτικοποιηθεί (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, Μέσα Μεταφοράς κ.λπ.)
Το χρονοδιάγραμμα, ο τρόπος, οι ρυθμοί και τα μέσα κάτω από τα οποία θα υλοποιηθούν οι ως άνω θεμελιώδεις και αδιαπραγμάτευτες στρατηγικές κατευθύνσεις μας θα καθορισθούν συγκεκριμένα από την κυβέρνηση της Αριστεράς, με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τις δυνατότητες και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει.
Σε κάθε περίπτωση θα αποτραπούν άμεσα οι ιδιωτικοποιήσεις των επιχειρήσεων που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν από το Ειδικό Ταμείο Διαχείρισης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
7. ΡΙΖΟΣΠΑΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΠΛΟΥΤΟΥ
Θεμελιώδης και άμεση πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια ριζοσπαστική αναδιανομή του πλούτου, με την οποία, πέραν των πολλών άλλων, θα επιχειρήσουμε να υποβοηθήσουμε μια νέα στρατηγική κοινωνικής δικαιοσύνης, ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Βασικό εργαλείο για μια τέτοια ριζοσπαστική αναδιανομή του πλούτου είναι ένα νέο, απλό, δίκαιο και εύχρηστο φορολογικό σύστημα, το οποίο, μαζί με τα άλλα, θα διευκολύνει την σταδιακή και αποτελεσματική πάταξη της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, παράλληλα με την ανασυγκρότηση των φορολογικών μηχανισμών.
Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα πρέπει να εκφωνούν από τα μέσα ενημέρωσης προσωπικές προτάσεις φορολόγησης, όσο κι αν μοιάζουν εκ πρώτης όψεως δίκαιες και σωστές, αφού τα θέματα της φορολογίας είναι πολύ σύνθετα και χρειάζονται ειδικές γνώσεις.
Σύντομα θα παρουσιάσουμε συνοπτικότατο πρόγραμμα 4-5 μέτρων αναδιανομής πλούτου, στα οποία θα πρέπει να επιμένουμε στις δημόσιες παρουσίες μας.
8. ΧΑΡΑΤΣΙΑ, ΜΙΣΘΟΙ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Στο πλαίσιο της δίκαιης αναδιανομής του εθνικού πλούτου αλλά και της στήριξης μισθών και εργασιακών σχέσεων ο ΣΥΡΙΖΑ.
α) Θα προχωρήσει, στο πλαίσιο της υπόσχεσής του για κατάργηση των ειδικών επιβαρύνσεων (χαράτσια), στην άμεση ακύρωσή τους για τα μικρομεσαία εισοδήματα και πρώτα απ’ όλα για τους άνεργους, τους χαμηλόμισθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους και όσους διαβιούν στα όρια της φτώχειας.
β) Θα προχωρήσει άμεσα στην αποκατάσταση του κατώτατου μισθού, του επιδόματος ανεργίας και των κατώτατων συντάξεων, θα ακυρώσει άμεσα την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, θα επαναφέρει τη μετενέργεια και θα αποκαταστήσει στην πρότερη κατάσταση το θεσμό της Διαιτησίας.
Στόχος μας η άμεση ακύρωση οριζόντιων περικοπών και μέτρων λιτότητας που επιτείνουν την ύφεση και η σταδιακή αναδιανομή από τα κάτω προς τα πάνω.
Σε αυτή τη κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ θα ενισχύσει τη σταδιακή αύξηση των μισθών και συντάξεων, πρώτα επί όλων των χαμηλότερων, παράλληλα με τους ρυθμούς ανάκαμψης και ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας και με στόχο μισθούς και συντάξεις ανθρώπινης και αξιοπρεπούς διαβίωσης.
9. ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ
Η προοπτική της εξόδου μιας χώρας από το ευρώ χρησιμοποιείται ως κυρίαρχος εκβιασμός στην πορεία προς τις εκλογές. Για μας ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποτελεί επιλογή των εταίρων, εκτός και εάν έχουν αποφασίσει τη καταστροφή του ευρώ και τη διάλυση της ευρωζώνης.
Τότε όμως θα βρισκόμαστε μπροστά σε παγκόσμιας κλίμακας εξελίξεις που μόνο μια κυβέρνηση Αριστεράς, με στοχοπροσήλωση στη προτεραιότητα προστασίας των αδυνάτων, και με σχέδιο αντιμετώπισης που θα θέτει σε προτεραιότητα τη κοινωνική συνοχή, μπορεί να αντιμετωπίσει με επάρκεια και αποτελεσματικότητα.
Τα κόμματα του μνημονίου χρησιμοποιούν κατά κόρον αυτή τη στρεψοδικία για να εκβιάσουν την ψήφο του ελληνικού λαού, την ίδια ώρα που Διεθνείς αναλυτές τεκμηριώνουν ότι το κόστος από τη διάλυση της ευρωζώνης θα είναι τεράστιο.
Αν μία χώρα φύγει από το κοινό νόμισμα οι χρηματαγορές θα προεξοφλήσουν την έξοδο της επόμενης προκαλώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση.
Καμία πολιτική ηγεσία δεν το εύχεται και είναι προς το συμφέρον όλων των λαών να βρεθεί μια κοινή ευρωπαϊκή λύση που αποτρέπει τη συνέχιση της καταστροφής στην Ελλάδα και έναρξη της καταστροφής και στις άλλες χώρες Ευρώπης.
Το ενδεχόμενο διάλυσης της ευρωζώνης, όμως, γίνεται όλο και πιο πιθανό όσο συνεχίζονται οι μνημονιακές πολιτικές.
Η Ευρώπη των μνημονίων είναι καταδικασμένη να διαλυθεί.
Ο ΣΥΡΙΖΑ προς αυτή τη κατεύθυνση, όταν τίθεται το ερώτημα, ότι η ακύρωση του μνημονίου θα διέκοπτε τη χρηματοδότηση της χώρας και θα την έθετε σε τροχιά εκτός ευρωζώνης, θα απαντά δια των στελεχών του ότι η έξοδος από το ευρώ δεν αποτελεί δική μας επιλογή.
Αντιθέτως μπορεί να γίνει αναπόφευκτη αν συνεχιστούν τα μνημόνια.
Σε κάθε περίπτωση εμείς δεν πρόκειται να υποκύψουμε στον κυρίαρχο εκβιασμό και να αθετήσουμε το αντιμνημονιακό ανορθωτικό προοδευτικό πρόγραμμά μας, δίχως το οποίο η καταστροφή της χώρας, είτε εντός είτε εκτός ευρωζώνης, θα είναι μοιραία και απόλυτη.
Συνεπώς ο δρόμος που προτείνουμε μπορεί να μην είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα, μπορεί να έχει δυσκολίες αλλά είναι δρόμος που θα οδηγήσει τη χώρα σε μια προοπτική εξόδου από τη κρίση, με δικαιοσύνη, δημοκρατία και αξιοπρέπεια.
SYRIZA’s manifesto on social and economic policies consists of nine main points and is the basis for the party’s updated and improved economic program of the Coalition of the Left, according to party members.
A comprehensive presentation of the program by Alexis Tsipras took place on Friday, June 1 at noon at Athinaida.
Here are the main points and “vital issues” in detail:
1. Cancellation of Memoranda
As a first measure of its governance of the country, SYRIZA will proceed with an immediate cancellation of the memoranda and specifically, of the 2nd Memorandum, which was created together with the Troika [EU, ECB, IMF] and which the Papademos government—supported chiefly by Pasok and New Democracy—began implementing.
Instead, SYRIZA will submit legislation to Parliament for a National Plan for the economic and social development, productive reconstruction, fair income redistribution and fair fiscal consolidation.
The Memoranda, and specifically the 2nd Memorandum, were sanctioned by law through expedited procedures and in violation of Parliamentary Regulation and the Constitution.
At the time, SYRIZA had condemned in Parliament the voting of the memoranda; we had submitted an objection of unconstitutionality during the relevant approval voting procedures, which we had described as a parliamentary coup and we had emphasized that we would cancel the relevant laws.
2. CANCELLATION OF IMPLEMENTATION LAWS
The immediate cancellation of the memoranda and the laws that establish them will be followed by the cancellation of the “mid-term” program and the relevant implementation laws of the memoranda, beginning with those implementation laws which reduce salaries, pensions, and social expenditures, cancel collective bargaining agreements, limit union freedoms and dissolve labor relations. Thus the consequences of the anti-populist policies will be gradually reconstituted while measures will simultaneously be taken aimed at deeply progressive changes.
3. CONDEMNING LOAN AGREEMENTS
SYRIZA intends to annul the Loan Agreements, in order to replace their onerous terms and renegotiate the process of cancelling of the largest part of the total public debt, in order for the remainder to be repayable, under terms and conditions that will not place in doubt the national sovereignty and economic viability of our country.
The terms for prioritizing the repayment of loans against internal needs and in favor of revoking the immunity of state property because of national sovereignty cannot be accepted under any circumstances. We had argued this and demonstrated it reliably when these [collective bargaining] Clauses were brought to vote.
The manner, timing, as well as the entire political and legal aspect of this condemnation and the renegotiation of the Loan Agreements will be decided and implemented by a government of the Left depending on its capability and the particular circumstances.
Troika funding, which is conditional upon the aforementioned Loan Agreements is directed, almost exclusively, at the repayment of interest rates and debts and has no direct connection with the implementation of the expenditures and the budget.
4. ERASING THE LARGEST PART OF THE DEBT
At the same time, through a termination of the Loan Agreement, SYRIZA will claim a complete negotiation of the debt on a European level and in every case on a national level since, particularly in regards to the declared Greek state debt, it is not only unfair but deeply class-biased and unfeasible. The aim of the negotiation will be the eradication of the largest part of it and the repayment of the remainder linked to growth with new, favorable terms.
In this context, we will take advantage of the process of International Audit Management of the Debt.
The non-viability of the Greek debt and the debts of other European countries is unquestionable.
The goal of a government of the Left will be to achieve, through appropriate alliances and especially with governments of the South, to realize a European and international conference on public debt, which must be organized so that a common and viable European solution to a shared European problem can be offered, with the aim of an organized erasing of public debts without the memoranda of social disintegration.
The result of such an agreement could be a moratorium of repayment of the debt with [repayment of] the balance linked to growth and employment, modeled on the decisions taken for Germany in 1953.
Our goal is to communicate and achieve a just and viable solution for all the people of Europe. Unilateral actions, for example a secession of payments, will be taken if we are forced to take them in order to defend our people’s right to survival.
5. NATIONALIZATION OF BANKS
SYRIZA is not opposed to the program of bank recapitalization even though it gives it a different character to the direction of their nationalization.
It is well known that the recapitalization is part of the PSI program. SYRIZA had not agreed to this program of bond exchange (haircut) and had called it inadequate, while it was also predatory toward security funds, as well as Legal Entities governed by Public Law (Hospitals, Universities etc) as well as natural persons.
Nevertheless, this program cannot be interrupted during this phase of bank recapitalization without a bank collapse. SYRIZA is not, therefore, opposed to bank recapitalization in accordance with the specific loan agreement that supports this recapitalization, the only difference being that this must happen with ordinary shares after a vote (and not without a vote as decided by PASOK and ND as part of their coalition government under L. Papademos).
The recapitalization of the banks with ordinary shares after a vote will result in banks going under national state ownership. This nationalization of banks is especially needed and absolutely necessary in a government of the Left.
A government of the Left will not only nationalize banks but will also socialize then, meaning that it will put them under state and social control, in order for them to be utilized for the implementation of a new developmental, productive and social credit and finance policy aimed at covering social needs.
6. STATE CONTROL OF STRATEGIC ENTERPRISES
A fundamental strategic direction of SYRIZA will be the state control of strategic areas of the economy (e.g. energy, telecommunications, railways, ports, airports etc.) In this context, strategic enterprises will gradually go under state control, ones that are either in the process of privatization or have been privatized (DEH, OTE, OSE, ELTA, EYDAP, public transportation etc.)
The timeline, manner, speed and means by which the above fundamental and non-negotiable strategic course will materialize, will be specifically determined by the government of the Left based on the specific circumstances, capabilities and problems it will be faced with.
In any case, privatizations scheduled by the Hellenic Republic Asset Development Fund will be immediately prevented.
7. RADICAL REDISTRIBUTION OF WEALTH
A fundamental and immediate policy of SYRIZA will be a radical redistribution of wealth through which, among other things, we will attempt to apply a new strategy of social justice, growth, and productive reconstruction.
A basic tool for such a radical redistribution of wealth is a new, simple, just and functional taxation system, which, among other things, will facilitate the gradual and effective tackling of tax evasion and black economy, simultaneously with a reorganization of taxation mechanisms.
SYRIZA members must not express through the media their personal proposals regarding taxation, however just or correct they might seem as first glance since taxation issues are very complex and need special knowledge. We will soon present a comprehensive program of 4 or 5 measures of wealth redistribution to which we must adhere to in public appearances.
8. EMERGENCY LEVIES, SALARIES, LABOR RELATIONS
As part of a fair redistribution of national wealth as well as the support of salaries and labor relations SYRIZA will:
a) As promised, proceed to a cancellation of all emergency levies (haratsi), with their immediate cancellation for low and middle incomes and foremost for the unemployed, lower income workers and low-income pensioners and all those living on the poverty line.
b) It will immediately proceed to reinstate the minimum wage, unemployment benefits and minimum pensions and immediately cancel the abolition of Collective Bargaining and will reinstate the so-called aftereffect and will restore the institution of Arbitration to its former state.
Our aim is to redistribute income from the bottom up through the immediate cancellation of horizontal cuts and austerity measures which worsen the recession.
SYRIZA will thus promote the gradual increase of salaries and pensions, at first for lower ones, simultaneously with the growth and reconstruction of the Greek economy and with the aim of establishing salaries and pensions of humane and dignified standard of living.
9. THE EXTORTIONS
The possibility of a country’s exit from the euro is used as the primary blackmail on the road to these elections. For us this possibility cannot be the choice of our partners, unless they have decided on the destruction of the euro and the dismantling of the Eurozone. In such a case though, we will be faced with worldwide developments which only a government of the Left focused on the priority of protecting the weak and having a plan that will set social cohesion as its priority, could deal with sufficiently and effectively.
The memoranda parties have largely used this false dichotomy in order to blackmail the vote of the Greek people, at the same time that international analysts confirm that the cost of a Eurozone collapse would be huge. If a country leaves the common currency, the markets will anticipate the exit of the next country thus creating a domino effect.
No political authority wishes that and it is in the interest of all peoples to seek a common European solution which will avert the continuation of the catastrophe in Greece and the beginning of the catastrophe in other European countries. The prospect of a Eurozone collapse however, becomes more and more likely as memorandum policies continue. The Europe of memoranda is doomed to fail.
SYRIZA will respond, whenever the question is posed, that a termination of the memorandum would interrupt the funding of the country and would put it in a course of exiting the Eurozone, that a euro exit is not our goal. On the contrary, it will become inevitable if the memoranda continue.
In any case, we will not succumb to the dominant blackmail and violate our anti-memorandum, progressive, growth program without which the destruction of the country, whether inside or outside of the Eurozone, would be fatal and total.
Therefore the course that we are proposing may not be strewn with rose petals, it may have difficulties but it is a road that will lead the country into the prospect of exiting the crisis with justice, democracy and dignity.
Translation by @zoemavroudi, editing by @dianalizia
A French translation is available on Okeanews.
Πηγή:http://www.protothema.gr/
Η συνολική παρουσίαση του προγράμματος θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 1η Ιουνίου το μεσημέρι στην Αθηναΐδα από τον Αλέξη Τσίπρα.
Αναλυτικά οι άξονες του για τα «κρίσιμα ζητήματα» είναι:
Επιτροπή Πολιτικού Συντονισμού ΣΥΡΙΖΑ/ΕΚΜ
ΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΑ ΚΡΙΣΙΜΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ
1. ΑΚΥΡΩΣΗ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ
Ο ΣΥΡΙΖΑ ως πρώτο μέτρο διακυβέρνησης της χώρας θα προχωρήσει στην άμεση ακύρωση των μνημονίων και ειδικότερα του 2ου Μνημονίου, το οποίο διαμόρφωσε μαζί με την τρόικα και άρχισε να υλοποιεί η κυβέρνηση Παπαδήμου με τη στήριξη κυρίως ΠΑΣΟΚ και ΝΔ.
Στη θέση τους θα φέρει προς ψήφιση στη Βουλή ένα Εθνικό Σχέδιο για την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, τη παραγωγική ανασυγκρότηση, την αναδιανομή εισοδήματος και τη δίκαιη δημοσιονομική εξυγίανση.
Ως γνωστόν τα Μνημόνια και ειδικότερα το Μνημόνιο 2, κυρώθηκαν δια νόμου με διαδικασίες εξπρές και κατά παράβαση του Κανονισμού της Βουλής και του Συντάγματος.
Ο ΣΥΡΙΖΑ τότε στη Βουλή είχε καταγγείλει την ψήφιση των μνημονίων, είχαμε υποβάλλει ένσταση αντισυνταγματικότητας στις σχετικές διαδικασίες υπερψήφισης, που τις είχαμε χαρακτηρίσει κοινοβουλευτικό πραξικόπημα και είχαμε υπογραμμίσει ότι θα ακυρώσουμε τους σχετικούς νόμους.
2. ΑΚΥΡΩΣΗ ΕΦΑΡΜΟΣΤΙΚΩΝ ΝΟΜΩΝ
Η άμεση ακύρωση των μνημονίων και των νόμων που τους θεσπίζουν, θα συνοδευτεί στη συνέχεια με την ακύρωση του μεσοπρόθεσμου προγράμματος και των σχετικών εφαρμοστικών νόμων των μνημονίων, αρχής γενομένης ειδικότερα από εκείνους τους εφαρμοστικούς νόμους που μειώνουν μισθούς, συντάξεις και κοινωνικές δαπάνες, καταργούν Συλλογικές Συμβάσεις, περιορίζουν συνδικαλιστικές ελευθερίες και αποδιαρθρώνουν εργασιακές σχέσεις.
Με αυτό τον τρόπο θα αποκατασταθούν σταδιακά οι συνέπειες των αντιλαϊκών πολιτικών και ταυτόχρονα θα λαμβάνονται μέτρα βαθιών προοδευτικών αλλαγών.
3. ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ ΔΑΝΕΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ
Ο ΣΥΡΙΖΑ σκοπεύει να καταγγείλει τις Δανειακές Συμβάσεις, προκειμένου να αντικαταστήσει τους επαχθείς τους όρους και να επαναδιαπραγματευθεί τη διαδικασία διαγραφής του μεγαλύτερου μέρους του συνόλου του δημόσιου χρέους, προκειμένου το εναπομείναν να μπορεί να αποπληρώνεται, με όρους και προϋποθέσεις που δε θα αμφισβητούν την εθνική κυριαρχία και την οικονομική βιωσιμότητα της πατρίδας μας.
Οι όροι για προτεραιότητα αποπληρωμής δανείων έναντι εσωτερικών αναγκών και για άρση ασυλίας της δημόσιας περιουσίας λόγω εθνικής κυριαρχίας, δεν μπορεί να γίνουν αποδεκτοί υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Αυτά τα είχαμε τεκμηριωμένα και αξιόπιστα αναδείξει όταν αυτές οι Συμβάσεις είχαν έρθει προς ψήφιση.
Ο τρόπος, ο χρόνος και οι άλλες πολιτικές και νομικές πλευρές της καταγγελίας και επαναδιαπραγμάτευσης αυτών των Δανειακών Συμβάσεων θα αποφασιστούν και θα υλοποιηθούν από μια κυβέρνηση της Αριστεράς ανάλογα με τις δυνατότητές της και τις συγκεκριμένες συνθήκες.
Η χρηματοδότηση της τρόικας, η οποία συνομολογείται από τις εν λόγω Δανειακές Συμβάσεις, κατευθύνεται, σχεδόν αποκλειστικά, στην αποπληρωμή τόκων και χρεολυσίων και δεν έχει άμεση σχέση με την υλοποίηση των δαπανών και προϋπολογισμού.
4. ΔΙΑΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΧΡΕΟΥΣ
Ταυτόχρονα, με την καταγγελία της Δανειακής Σύμβασης ο ΣΥΡΙΖΑ θα διεκδικήσει τη συνολική διαπραγμάτευση του χρέους, σε ευρωπαϊκό επίπεδο και σε κάθε περίπτωση σε εθνικό επίπεδο, αφού ιδιαίτερα το διατεινόμενο ελληνικό κρατικό χρέος δεν είναι μόνο άδικο και βαθύτατα ταξικό αλλά και μη βιώσιμο.
Στόχος της διαπραγμάτευσης θα είναι η διαγραφή του μεγαλύτερου μέρους του και η αποπληρωμή του υπόλοιπου με ρήτρες ανάπτυξης και με νέους ευνοϊκούς όρους.
Στα πλαίσια αυτά θα αξιοποιήσουμε τη διαδικασία του Διεθνούς Λογιστικού Ελέγχου του Χρέους.
Η μη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους και των χρεών άλλων ευρωπαϊκών χωρών είναι αναμφισβήτητη.
Στόχος μιας κυβέρνησης της Αριστεράς, θα είναι να καταφέρει με τις κατάλληλες συμμαχίες ιδίως με τις χώρες του Νότου, να πραγματοποιήσει μια ευρωπαϊκή και διεθνής διάσκεψη για το δημόσιο χρέος, η οποία θα πρέπει να οργανωθεί ώστε να δοθεί κοινή και βιώσιμη ευρωπαϊκή λύση σε ένα κοινό ευρωπαϊκό πρόβλημα, με στόχο την οργανωμένη διαγραφή χρεών χωρίς τα μνημόνια της κοινωνικής κατεδάφισης.
Αποτέλεσμα αυτής της συμφωνίας μπορεί να είναι και το μορατόριουμ αποπληρωμής του χρέους προς με ρήτρα ανάπτυξης και απασχόλησης για το υπόλοιπο, στα πρότυπα της απόφασης για τη Γερμανία το 1953.
Στόχος μας είναι η συνεννόηση και η επίτευξη δίκαιης και για όλους τους λαούς της Ευρώπης βιώσιμης λύσης.
Μονομερείς ενέργειες, όπως για παράδειγμα αναστολή πληρωμών, θα πράξουμε, αν αναγκαστούμε να πράξουμε, προκειμένου να υπερασπιστούμε το δικαίωμα του λαού μας στη επιβίωση.
5. ΕΘΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ
Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αντιτάσσεται στο πρόγραμμα ανακεφαλοποίησης των τραπεζών, αν και του δίνει ένα διαφορετικό χαρακτήρα στην κατεύθυνση της εθνικοποίησής τους.
Αυτή η ανακεφαλοποίηση, ως γνωστόν, είναι μέρος του προγράμματος PSI. Με αυτό το πρόγραμμα ανταλλαγής ομολόγων ( κούρεμα) δεν είχε συμφωνήσει ο ΣΥΡΙΖΑ και το είχε χαρακτηρίσει ανεπαρκές, ενώ ήταν ληστρικό για τα ομόλογα των ασφαλιστικών ταμείων, σειρά άλλων νομικών προσώπων Δημοσίου Δικαίου ( Νοσοκομεία, Πανεπιστήμια κ.λπ.) και των φυσικών προσώπων.
Παρόλα αυτά το πρόγραμμα αυτό δεν μπορεί να διακοπεί τώρα, στη φάση της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, χωρίς να καταρρεύσουν οι τελευταίες. Ο ΣΥΡΙΖΑ, λοιπόν, δεν αντιτάσσεται στην ανακεφαλοποίηση των τραπεζών, και συνακόλουθα στη συγκεκριμένη δανειακή σύμβαση που στηρίζει αυτήν την ανακεφαλαιοποίηση, με τη μόνη διαφορά ότι αυτή θα πρέπει να γίνει με κοινές μετοχές μετά ψήφου ( και όχι χωρίς ψήφο όπως αποφάσισαν ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στο πλαίσιο της υπό τον Λ. Παπαδήμο συγκυβέρνησής τους).
Η ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών με κοινές μετά ψήφου μετοχές, θα έχει ως συνεπακόλουθο να περάσουν οι τράπεζες υπό εθνική κρατική ιδιοκτησία.
Αυτή η εθνικοποίηση των τραπεζών είναι ιδιαίτερα απαραίτητη και απόλυτα αναγκαία σε μια κυβέρνηση της Αριστεράς.
Μια κυβέρνηση της Αριστεράς όχι μόνο θα εθνικοποιήσει τις τράπεζες αλλά και θα τις κοινωνικοποιήσει, δηλαδή θα τις θέσει υπό δημόσιο και κοινωνικό έλεγχο, προκειμένου να αξιοποιηθούν για την εφαρμογή μιας νέας αναπτυξιακής, παραγωγικής και κοινωνικής χρηματοπιστωτικής πολιτικής με στόχο την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών.
6. ΔΗΜΟΣΙΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Θεμελιώδης στρατηγική κατεύθυνση του ΣΥΡΙΖΑ είναι ο δημόσιος έλεγχος των στρατηγικών τομέων της οικονομίας (πχ. ενέργεια, τηλεπικοινωνίες, σιδηρόδρομοι, λιμάνια, αεροδρόμια κ.λπ.)
Στο πλαίσιο αυτό θα περάσουν σταδιακά υπό πλήρη δημόσιο έλεγχο στρατηγικές επιχειρήσεις που είτε βρίσκονται σε πορεία ιδιωτικοποίησης είτε έχουν ιδιωτικοποιηθεί (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΟΣΕ, ΕΛΤΑ, ΕΥΔΑΠ, Μέσα Μεταφοράς κ.λπ.)
Το χρονοδιάγραμμα, ο τρόπος, οι ρυθμοί και τα μέσα κάτω από τα οποία θα υλοποιηθούν οι ως άνω θεμελιώδεις και αδιαπραγμάτευτες στρατηγικές κατευθύνσεις μας θα καθορισθούν συγκεκριμένα από την κυβέρνηση της Αριστεράς, με βάση τις ιδιαίτερες συνθήκες, τις δυνατότητες και τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσει.
Σε κάθε περίπτωση θα αποτραπούν άμεσα οι ιδιωτικοποιήσεις των επιχειρήσεων που έχουν προγραμματιστεί να γίνουν από το Ειδικό Ταμείο Διαχείρισης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου.
7. ΡΙΖΟΣΠΑΤΙΚΗ ΑΝΑΔΙΑΝΟΜΗ ΠΛΟΥΤΟΥ
Θεμελιώδης και άμεση πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ είναι μια ριζοσπαστική αναδιανομή του πλούτου, με την οποία, πέραν των πολλών άλλων, θα επιχειρήσουμε να υποβοηθήσουμε μια νέα στρατηγική κοινωνικής δικαιοσύνης, ανάπτυξης και παραγωγικής ανασυγκρότησης.
Βασικό εργαλείο για μια τέτοια ριζοσπαστική αναδιανομή του πλούτου είναι ένα νέο, απλό, δίκαιο και εύχρηστο φορολογικό σύστημα, το οποίο, μαζί με τα άλλα, θα διευκολύνει την σταδιακή και αποτελεσματική πάταξη της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, παράλληλα με την ανασυγκρότηση των φορολογικών μηχανισμών.
Τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ δεν θα πρέπει να εκφωνούν από τα μέσα ενημέρωσης προσωπικές προτάσεις φορολόγησης, όσο κι αν μοιάζουν εκ πρώτης όψεως δίκαιες και σωστές, αφού τα θέματα της φορολογίας είναι πολύ σύνθετα και χρειάζονται ειδικές γνώσεις.
Σύντομα θα παρουσιάσουμε συνοπτικότατο πρόγραμμα 4-5 μέτρων αναδιανομής πλούτου, στα οποία θα πρέπει να επιμένουμε στις δημόσιες παρουσίες μας.
8. ΧΑΡΑΤΣΙΑ, ΜΙΣΘΟΙ, ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Στο πλαίσιο της δίκαιης αναδιανομής του εθνικού πλούτου αλλά και της στήριξης μισθών και εργασιακών σχέσεων ο ΣΥΡΙΖΑ.
α) Θα προχωρήσει, στο πλαίσιο της υπόσχεσής του για κατάργηση των ειδικών επιβαρύνσεων (χαράτσια), στην άμεση ακύρωσή τους για τα μικρομεσαία εισοδήματα και πρώτα απ’ όλα για τους άνεργους, τους χαμηλόμισθους, τους χαμηλοσυνταξιούχους και όσους διαβιούν στα όρια της φτώχειας.
β) Θα προχωρήσει άμεσα στην αποκατάσταση του κατώτατου μισθού, του επιδόματος ανεργίας και των κατώτατων συντάξεων, θα ακυρώσει άμεσα την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων, θα επαναφέρει τη μετενέργεια και θα αποκαταστήσει στην πρότερη κατάσταση το θεσμό της Διαιτησίας.
Στόχος μας η άμεση ακύρωση οριζόντιων περικοπών και μέτρων λιτότητας που επιτείνουν την ύφεση και η σταδιακή αναδιανομή από τα κάτω προς τα πάνω.
Σε αυτή τη κατεύθυνση ο ΣΥΡΙΖΑ θα ενισχύσει τη σταδιακή αύξηση των μισθών και συντάξεων, πρώτα επί όλων των χαμηλότερων, παράλληλα με τους ρυθμούς ανάκαμψης και ανασυγκρότησης της ελληνικής οικονομίας και με στόχο μισθούς και συντάξεις ανθρώπινης και αξιοπρεπούς διαβίωσης.
9. ΟΙ ΕΚΒΙΑΣΜΟΙ
Η προοπτική της εξόδου μιας χώρας από το ευρώ χρησιμοποιείται ως κυρίαρχος εκβιασμός στην πορεία προς τις εκλογές. Για μας ένα τέτοιο ενδεχόμενο δεν μπορεί να αποτελεί επιλογή των εταίρων, εκτός και εάν έχουν αποφασίσει τη καταστροφή του ευρώ και τη διάλυση της ευρωζώνης.
Τότε όμως θα βρισκόμαστε μπροστά σε παγκόσμιας κλίμακας εξελίξεις που μόνο μια κυβέρνηση Αριστεράς, με στοχοπροσήλωση στη προτεραιότητα προστασίας των αδυνάτων, και με σχέδιο αντιμετώπισης που θα θέτει σε προτεραιότητα τη κοινωνική συνοχή, μπορεί να αντιμετωπίσει με επάρκεια και αποτελεσματικότητα.
Τα κόμματα του μνημονίου χρησιμοποιούν κατά κόρον αυτή τη στρεψοδικία για να εκβιάσουν την ψήφο του ελληνικού λαού, την ίδια ώρα που Διεθνείς αναλυτές τεκμηριώνουν ότι το κόστος από τη διάλυση της ευρωζώνης θα είναι τεράστιο.
Αν μία χώρα φύγει από το κοινό νόμισμα οι χρηματαγορές θα προεξοφλήσουν την έξοδο της επόμενης προκαλώντας μια αλυσιδωτή αντίδραση.
Καμία πολιτική ηγεσία δεν το εύχεται και είναι προς το συμφέρον όλων των λαών να βρεθεί μια κοινή ευρωπαϊκή λύση που αποτρέπει τη συνέχιση της καταστροφής στην Ελλάδα και έναρξη της καταστροφής και στις άλλες χώρες Ευρώπης.
Το ενδεχόμενο διάλυσης της ευρωζώνης, όμως, γίνεται όλο και πιο πιθανό όσο συνεχίζονται οι μνημονιακές πολιτικές.
Η Ευρώπη των μνημονίων είναι καταδικασμένη να διαλυθεί.
Ο ΣΥΡΙΖΑ προς αυτή τη κατεύθυνση, όταν τίθεται το ερώτημα, ότι η ακύρωση του μνημονίου θα διέκοπτε τη χρηματοδότηση της χώρας και θα την έθετε σε τροχιά εκτός ευρωζώνης, θα απαντά δια των στελεχών του ότι η έξοδος από το ευρώ δεν αποτελεί δική μας επιλογή.
Αντιθέτως μπορεί να γίνει αναπόφευκτη αν συνεχιστούν τα μνημόνια.
Σε κάθε περίπτωση εμείς δεν πρόκειται να υποκύψουμε στον κυρίαρχο εκβιασμό και να αθετήσουμε το αντιμνημονιακό ανορθωτικό προοδευτικό πρόγραμμά μας, δίχως το οποίο η καταστροφή της χώρας, είτε εντός είτε εκτός ευρωζώνης, θα είναι μοιραία και απόλυτη.
Συνεπώς ο δρόμος που προτείνουμε μπορεί να μην είναι σπαρμένος με ροδοπέταλα, μπορεί να έχει δυσκολίες αλλά είναι δρόμος που θα οδηγήσει τη χώρα σε μια προοπτική εξόδου από τη κρίση, με δικαιοσύνη, δημοκρατία και αξιοπρέπεια.
________________________________________________
SYRIZA’s manifesto on social and economic policies consists of nine main points and is the basis for the party’s updated and improved economic program of the Coalition of the Left, according to party members.
A comprehensive presentation of the program by Alexis Tsipras took place on Friday, June 1 at noon at Athinaida.
Here are the main points and “vital issues” in detail:
Political Coordination Committee, SYRIZA - United Social Front
POSITIONS ON VITAL ISSUES
As a first measure of its governance of the country, SYRIZA will proceed with an immediate cancellation of the memoranda and specifically, of the 2nd Memorandum, which was created together with the Troika [EU, ECB, IMF] and which the Papademos government—supported chiefly by Pasok and New Democracy—began implementing.
Instead, SYRIZA will submit legislation to Parliament for a National Plan for the economic and social development, productive reconstruction, fair income redistribution and fair fiscal consolidation.
The Memoranda, and specifically the 2nd Memorandum, were sanctioned by law through expedited procedures and in violation of Parliamentary Regulation and the Constitution.
At the time, SYRIZA had condemned in Parliament the voting of the memoranda; we had submitted an objection of unconstitutionality during the relevant approval voting procedures, which we had described as a parliamentary coup and we had emphasized that we would cancel the relevant laws.
2. CANCELLATION OF IMPLEMENTATION LAWS
The immediate cancellation of the memoranda and the laws that establish them will be followed by the cancellation of the “mid-term” program and the relevant implementation laws of the memoranda, beginning with those implementation laws which reduce salaries, pensions, and social expenditures, cancel collective bargaining agreements, limit union freedoms and dissolve labor relations. Thus the consequences of the anti-populist policies will be gradually reconstituted while measures will simultaneously be taken aimed at deeply progressive changes.
3. CONDEMNING LOAN AGREEMENTS
SYRIZA intends to annul the Loan Agreements, in order to replace their onerous terms and renegotiate the process of cancelling of the largest part of the total public debt, in order for the remainder to be repayable, under terms and conditions that will not place in doubt the national sovereignty and economic viability of our country.
The terms for prioritizing the repayment of loans against internal needs and in favor of revoking the immunity of state property because of national sovereignty cannot be accepted under any circumstances. We had argued this and demonstrated it reliably when these [collective bargaining] Clauses were brought to vote.
The manner, timing, as well as the entire political and legal aspect of this condemnation and the renegotiation of the Loan Agreements will be decided and implemented by a government of the Left depending on its capability and the particular circumstances.
Troika funding, which is conditional upon the aforementioned Loan Agreements is directed, almost exclusively, at the repayment of interest rates and debts and has no direct connection with the implementation of the expenditures and the budget.
4. ERASING THE LARGEST PART OF THE DEBT
At the same time, through a termination of the Loan Agreement, SYRIZA will claim a complete negotiation of the debt on a European level and in every case on a national level since, particularly in regards to the declared Greek state debt, it is not only unfair but deeply class-biased and unfeasible. The aim of the negotiation will be the eradication of the largest part of it and the repayment of the remainder linked to growth with new, favorable terms.
In this context, we will take advantage of the process of International Audit Management of the Debt.
The non-viability of the Greek debt and the debts of other European countries is unquestionable.
The goal of a government of the Left will be to achieve, through appropriate alliances and especially with governments of the South, to realize a European and international conference on public debt, which must be organized so that a common and viable European solution to a shared European problem can be offered, with the aim of an organized erasing of public debts without the memoranda of social disintegration.
The result of such an agreement could be a moratorium of repayment of the debt with [repayment of] the balance linked to growth and employment, modeled on the decisions taken for Germany in 1953.
Our goal is to communicate and achieve a just and viable solution for all the people of Europe. Unilateral actions, for example a secession of payments, will be taken if we are forced to take them in order to defend our people’s right to survival.
5. NATIONALIZATION OF BANKS
SYRIZA is not opposed to the program of bank recapitalization even though it gives it a different character to the direction of their nationalization.
It is well known that the recapitalization is part of the PSI program. SYRIZA had not agreed to this program of bond exchange (haircut) and had called it inadequate, while it was also predatory toward security funds, as well as Legal Entities governed by Public Law (Hospitals, Universities etc) as well as natural persons.
Nevertheless, this program cannot be interrupted during this phase of bank recapitalization without a bank collapse. SYRIZA is not, therefore, opposed to bank recapitalization in accordance with the specific loan agreement that supports this recapitalization, the only difference being that this must happen with ordinary shares after a vote (and not without a vote as decided by PASOK and ND as part of their coalition government under L. Papademos).
The recapitalization of the banks with ordinary shares after a vote will result in banks going under national state ownership. This nationalization of banks is especially needed and absolutely necessary in a government of the Left.
A government of the Left will not only nationalize banks but will also socialize then, meaning that it will put them under state and social control, in order for them to be utilized for the implementation of a new developmental, productive and social credit and finance policy aimed at covering social needs.
6. STATE CONTROL OF STRATEGIC ENTERPRISES
A fundamental strategic direction of SYRIZA will be the state control of strategic areas of the economy (e.g. energy, telecommunications, railways, ports, airports etc.) In this context, strategic enterprises will gradually go under state control, ones that are either in the process of privatization or have been privatized (DEH, OTE, OSE, ELTA, EYDAP, public transportation etc.)
The timeline, manner, speed and means by which the above fundamental and non-negotiable strategic course will materialize, will be specifically determined by the government of the Left based on the specific circumstances, capabilities and problems it will be faced with.
In any case, privatizations scheduled by the Hellenic Republic Asset Development Fund will be immediately prevented.
7. RADICAL REDISTRIBUTION OF WEALTH
A fundamental and immediate policy of SYRIZA will be a radical redistribution of wealth through which, among other things, we will attempt to apply a new strategy of social justice, growth, and productive reconstruction.
A basic tool for such a radical redistribution of wealth is a new, simple, just and functional taxation system, which, among other things, will facilitate the gradual and effective tackling of tax evasion and black economy, simultaneously with a reorganization of taxation mechanisms.
SYRIZA members must not express through the media their personal proposals regarding taxation, however just or correct they might seem as first glance since taxation issues are very complex and need special knowledge. We will soon present a comprehensive program of 4 or 5 measures of wealth redistribution to which we must adhere to in public appearances.
8. EMERGENCY LEVIES, SALARIES, LABOR RELATIONS
As part of a fair redistribution of national wealth as well as the support of salaries and labor relations SYRIZA will:
a) As promised, proceed to a cancellation of all emergency levies (haratsi), with their immediate cancellation for low and middle incomes and foremost for the unemployed, lower income workers and low-income pensioners and all those living on the poverty line.
b) It will immediately proceed to reinstate the minimum wage, unemployment benefits and minimum pensions and immediately cancel the abolition of Collective Bargaining and will reinstate the so-called aftereffect and will restore the institution of Arbitration to its former state.
Our aim is to redistribute income from the bottom up through the immediate cancellation of horizontal cuts and austerity measures which worsen the recession.
SYRIZA will thus promote the gradual increase of salaries and pensions, at first for lower ones, simultaneously with the growth and reconstruction of the Greek economy and with the aim of establishing salaries and pensions of humane and dignified standard of living.
9. THE EXTORTIONS
The possibility of a country’s exit from the euro is used as the primary blackmail on the road to these elections. For us this possibility cannot be the choice of our partners, unless they have decided on the destruction of the euro and the dismantling of the Eurozone. In such a case though, we will be faced with worldwide developments which only a government of the Left focused on the priority of protecting the weak and having a plan that will set social cohesion as its priority, could deal with sufficiently and effectively.
The memoranda parties have largely used this false dichotomy in order to blackmail the vote of the Greek people, at the same time that international analysts confirm that the cost of a Eurozone collapse would be huge. If a country leaves the common currency, the markets will anticipate the exit of the next country thus creating a domino effect.
No political authority wishes that and it is in the interest of all peoples to seek a common European solution which will avert the continuation of the catastrophe in Greece and the beginning of the catastrophe in other European countries. The prospect of a Eurozone collapse however, becomes more and more likely as memorandum policies continue. The Europe of memoranda is doomed to fail.
SYRIZA will respond, whenever the question is posed, that a termination of the memorandum would interrupt the funding of the country and would put it in a course of exiting the Eurozone, that a euro exit is not our goal. On the contrary, it will become inevitable if the memoranda continue.
In any case, we will not succumb to the dominant blackmail and violate our anti-memorandum, progressive, growth program without which the destruction of the country, whether inside or outside of the Eurozone, would be fatal and total.
Therefore the course that we are proposing may not be strewn with rose petals, it may have difficulties but it is a road that will lead the country into the prospect of exiting the crisis with justice, democracy and dignity.
Translation by @zoemavroudi, editing by @dianalizia
A French translation is available on Okeanews.
Πηγή:http://www.protothema.gr/
"Σε κάθε περίπτωση εμείς δεν πρόκειται να υποκύψουμε στον κυρίαρχο εκβιασμό και να αθετήσουμε το αντιμνημονιακό ανορθωτικό προοδευτικό πρόγραμμά μας, δίχως το οποίο η καταστροφή της χώρας, είτε εντός είτε εκτός ευρωζώνης, θα είναι μοιραία και απόλυτη."
ΑπάντησηΔιαγραφήΟυφ, το είπε επί τέλους :)