Η έγκριση δαπάνης για μία απευθείας ανάθεση ύψους 18.450 ευρώ του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, συζητήθηκε έντονα τις δύο προηγούμενες ημέρες. Η ομιχλώδης περιγραφή του έργου, ως "Αξιολόγηση Διαδικτυακών Εφαρμογών" προκάλεσε σύγχυση αλλά και αρνητικά σχόλια στη διαδικτυακή (και όχι μόνο) κοινότητα. Ειδικά όταν οι υφιστάμενοι του κ. Γιώργου Παπακωνσταντίνου ανέθεσαν το έργο χωρίς διαγωνισμό -από το πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων- στην εταιρεία Communication Effect Α.Ε.
Χωρίς σχόλια, παραθέτουμε τις απαντήσεις που δόθηκαν σχετικά με το θέμα, από τους άμεσα εμπλεκόμενους.
Ανακοίνωση ΥΠΕΚΑ
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων, στα ηλεκτρονικά κυρίως μέσα επικοινωνίας σχετικά με την ανάθεση έργου 15.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ για την αναβάθμιση των διαδικτυακών εφαρμογών του ΥΠΕΚΑ το Υπουργείο τονίζει τα εξής:
Πρώτον, το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έχει εκ της συστάσεως του συγκεκριμένες υποχρεώσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις πολιτικές που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, καθώς σειρά πολιτικών που προωθούνται από το Υπουργείο όπως προστασία περιβάλλοντος, διαχείριση απορριμμάτων, προώθηση ανακύκλωσης, εξοικονόμηση ενέργειας κ.λπ. είναι αδύνατο να επιτύχουν χωρίς την ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών. Αντίστοιχες υποχρεώσεις έχει συνολικά η χώρα μας στο πλαίσιο υλοποίησης έργων ΕΣΠΑ μέρος του οποίου είναι το ΕΠΠΕΡΑΑ που εποπτεύεται από το ΥΠΕΚΑ.
Δεύτερον, για τους σκοπούς αυτούς το ΥΠΕΚΑ υπό την προηγούμενη πολιτική του ηγεσία είχε διασφαλίσει από το ΕΠΠΕΡΑΑ πόρους 20 εκ. ευρώ για την περίοδο 2011-2015. Ακριβώς, λόγω της οικονομικής συγκυρίας και στο πλαίσιο της επαναξιολόγησης όλων των δαπανών του Υπουργείου, ο Υπουργός ΠΕΚΑ ζήτησε την δραστική μείωση αυτού του προϋπολογισμού κατά τουλάχιστον 70%. Η αναμόρφωση του τεχνικού δελτίου του έργου έχει ήδη γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ, ενώ οι πόροι που αποδεσμεύονται θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο άλλων αναπτυξιακών δράσεων του ΕΠΠΕΡΑΑ.
Τρίτον, για το νέο τεχνικό δελτίο, η κατεύθυνση που έδωσε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ είναι ότι θα εξαντληθούν τα περιθώρια υλοποίησης των υποχρεωτικών δράσεων ενημέρωσης των πολιτών με ίδια μέσα, δηλαδή με προτεραιότητα στο έργο που μπορεί να υλοποιηθεί από τις ίδιες τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Η κατεύθυνση αυτή αποτυπώνεται στο ότι οι δράσεις με ίδια μέσα καλύπτουν πάνω από το 65% του νέου προϋπολογισμού για δράσεις ενημέρωσης.
Τέταρτον, για την επίτευξη των στόχων ενημέρωσης και προώθησης των δράσεων του ΥΠΕΚΑ θα αξιοποιηθούν στο έπακρο τα διαδικτυακά μέσα και εφαρμογές που είναι δυνατό να αναπτυχθούν από τις υπηρεσίες και το στελεχιακό δυναμικό του Υπουργείου. Για το λόγο αυτό, το ΥΠΕΚΑ έκρινε σκόπιμο να αναθέσει σε εξωτερικό σύμβουλο την αξιολόγηση της διαδικτυακής παρουσίας του Υπουργείου και την ανάπτυξη σχεδίου επικοινωνίας σε όλα τα γνωστά διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας που στο εξής θα αξιοποιούνται από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Το έργο υλοποιείται με υποβολή αντίστοιχων παραδοτέων, τα οποία θα πρέπει να εγκριθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση για την υπευθυνότητα που επιδεικνύουν οι υπηρεσίες κατά την παραλαβή έργων. Τότε και μόνο τότε πραγματοποιείται η δαπάνη.
Είναι προφανές ότι αυτή η απόφαση του Υπουργείου, να προχωρήσει με μικρότερο προϋπολογισμό επικοινωνίας, που ελαχιστοποιεί τα κονδύλια κρατικής διαφήμισης, αφού βασίζεται κατά κύριο λόγω στο διαδίκτυο, αλλά και στην αξιοποίηση ίδιων πόρων, όπως και η αυτονόμηση της διαδικτυακής παρουσίας του Υπουργείου κάποιους ενόχλησε.
Πηγή
Aπάντηση του Στάθη Χαϊκάλη(*)
Κάποια sites και blogs έγραψαν οτί η εταιρεία που διευθύνω ανέλαβε ένα εργο αναβάθμισης της ψηφιακής παρουσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος στο υπερβολικό ποσόν των 15.000 ευρώ (18.500 με ΦΠΑ). Έρχονται τέταρτοι στη σειρά, όσων είχαν σημειώσει την αδυναμία ανάληψης αυτού του έργου ως κατέληξε να διατυπωθεί.
Πρώτοι σημείωσαν οτί η συγκεκριμένη σύμβαση , θα μπορούσε να εκτελεστεί κατά ένα μικρό μέρος, σοβαροί δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν θέση ευθύνης ως προς τη συγκεκριμένη σύμβαση. Τα τελευταία 5-6 χρονια έχω βρεθεί πολλές φορές ανάμεσα σε υπηρεσίες ενός υπουργείου, Οργανισμού και ενός πολιτικο'υ προϊσταμένου. Αυτή η εμπειρία έχει ενισχύσει την πεποίθησή μου, να σέβομαι απολύτως τις θέσεις των υπαλλήλων καριέρας, ακόμα και όταν θεωρώ οτι η εφαρμογή κατά γράμμα των κανόνων αδικεί την εργασία μου.
Οι δεύτεροι κατά σειρά, που επισήμαναν οτί η συγκεκριμένη σύμβαση μπορούσε να υλοποιηθεί, ως είναι διατυπωμένη, μόνο κατά ένα μικρό μέρος , είναι οι συνεργάτες μου. Νεαροί professionals, που με τιμούν με τη συνεργασία τους και το στοιχειωδέστερο που οφείλω να πράττω είναι να σέβομαι τη προσωπικότητά τους και τις αρχές τους για το ηθικό και το νόμιμο. Αφότου επέλεξα να έχω συνεργάτες και όχι υπαλλήλους, ακολουθώ το εύχαριστο ‘τίμημα’ να ακολουθώ επιλογές που περνούν από την αυστηρή κρίση τους ως πολιτών και εκπροσώπων μιας γενιάς νέων Ελλήνων, που δεν συγχωρούν αυτά που γινόντουσαν ‘εθιμικά’ πριν 5-10 χρόνια.
Οι τρίτοι κατά σειράν, που σημείωσαν οτι τέτοιες συμβάσεις έχουν αντικειμενική δυσκολία να υλοποιηθούν, είναι οι δεκάδες επαγγελματίες ή ενεργοί πολίτες, με τους οποίους καθημερινά συμπορευόμαστε ή συνεργαζόμαστε διαφωνώντας. Λίγο-λίγο, πες-πες, έχουν διαμορφώσει ένα δίκτυ διαφάνειας, που εκ των πραγμάτων δεσμεύει ακόμα και όσους είχαμε ζήσει τις απίθανες εποχές του ’80 και του ‘ 90.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν δικαιολογία στα χαρτιά, αλλά εξηγούν μια πραγματικότητα που εκτείνεται πολύ περισσότερο από ότι αποτυπώνεται σε αυτά.
Χωρίς περιστροφές, η φιλοσοφία και οι αρχές μου επιβάλλουν να πω ότι η υπογραφή αυτής της σύμβασης ήταν διπλό λάθος γιατί και το έργο που επρόκειτο να παρασχεθεί ήταν διπλάσιο, και η διατύπωση επιτρέπει ερμηνείες. Ως προς το «σκάνδαλο», αυτό θα υπάρξει ή θα τεκμηριωθεί όταν τιμολογηθούν οι υπηρεσίες.
Καθώς έχω επιλέξει να ασκώ επιχειρηματική δραστηριότητα, στόχος μου είναι (σε συνθήκες εξαιρετικά ιδιάζουσες και δύσκολες για κάθε δραστηριότητα αυτήν την περίοδο σε αυτή τη χώρα) οι σωστές αποφάσεις να είναι περισσότερες από τις λάθος. Και να επιβεβαιώνω την εμπιστοσύνη των τριών πρώτων κύκλων που ανέφερα παραπάνω, εμπιστοσύνη που προκύπτει μέσα απο κριτική, διάλογο και δημιουργική αντίληψη για τη δουλειά και τη ζωή.
Πηγή
(*) Διευθύνων της Communication Effect, αναδόχου της σύμβασης
Χωρίς σχόλια, παραθέτουμε τις απαντήσεις που δόθηκαν σχετικά με το θέμα, από τους άμεσα εμπλεκόμενους.
Ανακοίνωση ΥΠΕΚΑ
Σε συνέχεια δημοσιευμάτων, στα ηλεκτρονικά κυρίως μέσα επικοινωνίας σχετικά με την ανάθεση έργου 15.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ για την αναβάθμιση των διαδικτυακών εφαρμογών του ΥΠΕΚΑ το Υπουργείο τονίζει τα εξής:
Πρώτον, το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής έχει εκ της συστάσεως του συγκεκριμένες υποχρεώσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των πολιτών για τις πολιτικές που εμπίπτουν στην αρμοδιότητά του, καθώς σειρά πολιτικών που προωθούνται από το Υπουργείο όπως προστασία περιβάλλοντος, διαχείριση απορριμμάτων, προώθηση ανακύκλωσης, εξοικονόμηση ενέργειας κ.λπ. είναι αδύνατο να επιτύχουν χωρίς την ενημέρωση και συμμετοχή των πολιτών. Αντίστοιχες υποχρεώσεις έχει συνολικά η χώρα μας στο πλαίσιο υλοποίησης έργων ΕΣΠΑ μέρος του οποίου είναι το ΕΠΠΕΡΑΑ που εποπτεύεται από το ΥΠΕΚΑ.
Δεύτερον, για τους σκοπούς αυτούς το ΥΠΕΚΑ υπό την προηγούμενη πολιτική του ηγεσία είχε διασφαλίσει από το ΕΠΠΕΡΑΑ πόρους 20 εκ. ευρώ για την περίοδο 2011-2015. Ακριβώς, λόγω της οικονομικής συγκυρίας και στο πλαίσιο της επαναξιολόγησης όλων των δαπανών του Υπουργείου, ο Υπουργός ΠΕΚΑ ζήτησε την δραστική μείωση αυτού του προϋπολογισμού κατά τουλάχιστον 70%. Η αναμόρφωση του τεχνικού δελτίου του έργου έχει ήδη γίνει από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ, ενώ οι πόροι που αποδεσμεύονται θα αξιοποιηθούν στο πλαίσιο άλλων αναπτυξιακών δράσεων του ΕΠΠΕΡΑΑ.
Τρίτον, για το νέο τεχνικό δελτίο, η κατεύθυνση που έδωσε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ είναι ότι θα εξαντληθούν τα περιθώρια υλοποίησης των υποχρεωτικών δράσεων ενημέρωσης των πολιτών με ίδια μέσα, δηλαδή με προτεραιότητα στο έργο που μπορεί να υλοποιηθεί από τις ίδιες τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Η κατεύθυνση αυτή αποτυπώνεται στο ότι οι δράσεις με ίδια μέσα καλύπτουν πάνω από το 65% του νέου προϋπολογισμού για δράσεις ενημέρωσης.
Τέταρτον, για την επίτευξη των στόχων ενημέρωσης και προώθησης των δράσεων του ΥΠΕΚΑ θα αξιοποιηθούν στο έπακρο τα διαδικτυακά μέσα και εφαρμογές που είναι δυνατό να αναπτυχθούν από τις υπηρεσίες και το στελεχιακό δυναμικό του Υπουργείου. Για το λόγο αυτό, το ΥΠΕΚΑ έκρινε σκόπιμο να αναθέσει σε εξωτερικό σύμβουλο την αξιολόγηση της διαδικτυακής παρουσίας του Υπουργείου και την ανάπτυξη σχεδίου επικοινωνίας σε όλα τα γνωστά διαδικτυακά μέσα επικοινωνίας που στο εξής θα αξιοποιούνται από τις υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Το έργο υλοποιείται με υποβολή αντίστοιχων παραδοτέων, τα οποία θα πρέπει να εγκριθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του ΥΠΕΚΑ. Δεν υπάρχει καμία αμφισβήτηση για την υπευθυνότητα που επιδεικνύουν οι υπηρεσίες κατά την παραλαβή έργων. Τότε και μόνο τότε πραγματοποιείται η δαπάνη.
Είναι προφανές ότι αυτή η απόφαση του Υπουργείου, να προχωρήσει με μικρότερο προϋπολογισμό επικοινωνίας, που ελαχιστοποιεί τα κονδύλια κρατικής διαφήμισης, αφού βασίζεται κατά κύριο λόγω στο διαδίκτυο, αλλά και στην αξιοποίηση ίδιων πόρων, όπως και η αυτονόμηση της διαδικτυακής παρουσίας του Υπουργείου κάποιους ενόχλησε.
Πηγή
Aπάντηση του Στάθη Χαϊκάλη(*)
Κάποια sites και blogs έγραψαν οτί η εταιρεία που διευθύνω ανέλαβε ένα εργο αναβάθμισης της ψηφιακής παρουσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος στο υπερβολικό ποσόν των 15.000 ευρώ (18.500 με ΦΠΑ). Έρχονται τέταρτοι στη σειρά, όσων είχαν σημειώσει την αδυναμία ανάληψης αυτού του έργου ως κατέληξε να διατυπωθεί.
Πρώτοι σημείωσαν οτί η συγκεκριμένη σύμβαση , θα μπορούσε να εκτελεστεί κατά ένα μικρό μέρος, σοβαροί δημόσιοι υπάλληλοι που έχουν θέση ευθύνης ως προς τη συγκεκριμένη σύμβαση. Τα τελευταία 5-6 χρονια έχω βρεθεί πολλές φορές ανάμεσα σε υπηρεσίες ενός υπουργείου, Οργανισμού και ενός πολιτικο'υ προϊσταμένου. Αυτή η εμπειρία έχει ενισχύσει την πεποίθησή μου, να σέβομαι απολύτως τις θέσεις των υπαλλήλων καριέρας, ακόμα και όταν θεωρώ οτι η εφαρμογή κατά γράμμα των κανόνων αδικεί την εργασία μου.
Οι δεύτεροι κατά σειρά, που επισήμαναν οτί η συγκεκριμένη σύμβαση μπορούσε να υλοποιηθεί, ως είναι διατυπωμένη, μόνο κατά ένα μικρό μέρος , είναι οι συνεργάτες μου. Νεαροί professionals, που με τιμούν με τη συνεργασία τους και το στοιχειωδέστερο που οφείλω να πράττω είναι να σέβομαι τη προσωπικότητά τους και τις αρχές τους για το ηθικό και το νόμιμο. Αφότου επέλεξα να έχω συνεργάτες και όχι υπαλλήλους, ακολουθώ το εύχαριστο ‘τίμημα’ να ακολουθώ επιλογές που περνούν από την αυστηρή κρίση τους ως πολιτών και εκπροσώπων μιας γενιάς νέων Ελλήνων, που δεν συγχωρούν αυτά που γινόντουσαν ‘εθιμικά’ πριν 5-10 χρόνια.
Οι τρίτοι κατά σειράν, που σημείωσαν οτι τέτοιες συμβάσεις έχουν αντικειμενική δυσκολία να υλοποιηθούν, είναι οι δεκάδες επαγγελματίες ή ενεργοί πολίτες, με τους οποίους καθημερινά συμπορευόμαστε ή συνεργαζόμαστε διαφωνώντας. Λίγο-λίγο, πες-πες, έχουν διαμορφώσει ένα δίκτυ διαφάνειας, που εκ των πραγμάτων δεσμεύει ακόμα και όσους είχαμε ζήσει τις απίθανες εποχές του ’80 και του ‘ 90.
Τα παραπάνω δεν αποτελούν δικαιολογία στα χαρτιά, αλλά εξηγούν μια πραγματικότητα που εκτείνεται πολύ περισσότερο από ότι αποτυπώνεται σε αυτά.
Χωρίς περιστροφές, η φιλοσοφία και οι αρχές μου επιβάλλουν να πω ότι η υπογραφή αυτής της σύμβασης ήταν διπλό λάθος γιατί και το έργο που επρόκειτο να παρασχεθεί ήταν διπλάσιο, και η διατύπωση επιτρέπει ερμηνείες. Ως προς το «σκάνδαλο», αυτό θα υπάρξει ή θα τεκμηριωθεί όταν τιμολογηθούν οι υπηρεσίες.
Καθώς έχω επιλέξει να ασκώ επιχειρηματική δραστηριότητα, στόχος μου είναι (σε συνθήκες εξαιρετικά ιδιάζουσες και δύσκολες για κάθε δραστηριότητα αυτήν την περίοδο σε αυτή τη χώρα) οι σωστές αποφάσεις να είναι περισσότερες από τις λάθος. Και να επιβεβαιώνω την εμπιστοσύνη των τριών πρώτων κύκλων που ανέφερα παραπάνω, εμπιστοσύνη που προκύπτει μέσα απο κριτική, διάλογο και δημιουργική αντίληψη για τη δουλειά και τη ζωή.
Πηγή
(*) Διευθύνων της Communication Effect, αναδόχου της σύμβασης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου