23 Ιαν 2012

Εltrun: Tακτικοί και έμπειροι οι χρήστες των social media
στην Ελλάδα

Τακτικοί επισκέπτες και έμπειροι χρήστες των κοινωνικών δικτύων αποδεικνύονται οι Έλληνες, σύμφωνα με πανελλήνια έρευνα του εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τη «Στάση, αξιοποίηση και εμπιστοσύνη, των Ελλήνων στα social media».

Όπως προέκυψε από την έρευνα, οι Έλληνες χρήστες μπορούν να χαρακτηριστούν ως «έμπειροι», καθώς το 50% δηλώνει ότι χρησιμοποιεί τα social media, πάνω από 3 χρόνια, ενώ το 68% των Ελλήνων επισκέπτεται σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) και το 60% blogs και forums. Επίσης, 1 στους 2 Έλληνες αναζητά πληροφορίες σε σελίδες με reviews χρηστών.

Επισημαίνεται ότι η έρευνα διεξήχθη στα τέλη του 2011, με 1050 έμπειρους χρήστες του Internet, που είναι ενεργοί στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και αγορές.

Εξοικειωμένοι οι Έλληνες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης

Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι, ενώ χρησιμοποιούν συχνά τα social media, οι Έλληνες είναι πολύ ενεργοί μόνο στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (περίπου 1 στους 2 αφήνει σχόλια συχνά). Τα ποσοστά αλλάζουν αρκετά, όταν εξετάζουμε τα blogs/forums, όπου μόνο 1 στους 5 κάνει συχνά σχόλια και τις σελίδες με reviews χρηστών, όπου μόνο 1 στους 10 αφήνει συχνά κάποιο σχόλιο.

Όπως αναφέρεται στην έρευνα, το παραπάνω γεγονός εξηγείται από τη μεγαλύτερη εξοικείωση, που έχουν οι Έλληνες χρήστες με τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (facebook) από ό,τι με τους άλλους τύπους social media, blogs και σελίδες με reviews χρηστών. Επιπροσθέτως, οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης έχουν ως κύριο ρόλο την κοινωνικοποίηση των χρηστών (σημαντικό στοιχείο, που σχετίζεται με την ελληνική κουλτούρα) και όχι την ενημέρωσή τους για ένα συγκεκριμένο θέμα. Παράλληλα, αποδεικνύει ότι τα blogs/forums/chats μόλις πρόσφατα άρχισαν να αξιοποιούνται επαγγελματικά από ελληνικούς οργανισμούς/εταιρείες για προώθηση και ενημέρωση.

Στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης για επικοινωνία

Οι κυρίαρχοι λόγοι, για τους οποίους χρησιμοποιούν οι Έλληνες τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, είναι η επικοινωνία με την οικογένεια και φίλους (37%), η διασκέδαση (32%) και για να μοιραστούν φωτογραφίες και βίντεο (28%).

Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας, οι παραπάνω λόγοι μπορούν να εξηγηθούν, αν εξετάσουμε την κατανομή συχνότητας χρήσης του facebook στις ηλικιακές ομάδες. Ειδικότερα, από ηλικία 14 έως 26 ετών δηλώνουν ότι χρησιμοποιούν το facebook καθημερινά πάνω από το 60%, ενώ από ηλικία 34 και πάνω η χρήση του facebook περιορίζεται σε λίγες φορές την εβδομάδα.

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα, όταν οι χρήστες ερωτούνται για την εμπιστοσύνη, που δείχνουν στα διαφορετικά είδη social media. Σε αντίθεση με τα παραπάνω αποτελέσματα, οι χρήστες δείχνουν μεγαλύτερη εμπιστοσύνη σε σελίδες με reviews (43%). Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook) έχουν ποσοστό εμπιστοσύνης μόλις 16%, γεγονός που συμβαδίζει και με τα διάφορα πρόσφατα περιστατικά/κρούσματα κακόβουλης χρήσης του. Η υψηλή εμπιστοσύνη στα reviews εξηγείται από το γεγονός ότι τα σχόλια (posts), τα οποία υπάρχουν σε reviews, έχουν αναρτηθεί από άτομα, τα οποία έχουν ήδη αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα και εκφράζουν την προσωπική εμπειρία τους.

Εξερευνώντας τις στάσεις των χρηστών απέναντι στα social media, παρατηρούμε ότι 1 στους 2 δηλώνει εξοικειωμένος με τη χρήση τους ενώ, μόλις 1 στους 4 δοκιμάζει τα καινούρια applications του facebook, γεγονός που δείχνει ότι οι χρήστες των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης τα χρησιμοποιούν στην απλή τους μορφή κάποιο χρονικό διάστημα, προκειμένου να εναρμονιστούν με τις εξελίξεις.

Επίσης, 1 στους 3 δηλώνει ότι τα χρησιμοποιεί, καθώς τα θεωρεί σημαντικό εργαλείο της εποχής μας για ψηφιακή πληροφόρηση, επικοινωνία, διασκέδαση και συναλλαγές. Αναλύοντας περισσότερο τις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης (π.χ. facebook), παρατηρείται ότι 1 στους 2 χρήστες δηλώνει ότι έχει στο προφίλ του πάνω από 100 φίλους. Αυτό που τονίζεται ιδιαίτερα είναι το γεγονός ότι το 45% δηλώνει ότι γνωρίζει προσωπικά μέχρι το 50% των «φίλων» του.

Αναδημοσίευση από Alterthess

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου